دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جام حذفی| جواز صعود استقلال در گروی سواری گرفتن از پیکان

استقلال برای صعود به مرحله بعدی جام حذفی نیاز به عبور از سد پیکان دارد.
کد خبر : 640145
وریا غفوری استقلال پیکان



به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، تنها دیدار باقیمانده از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران را تیم‌های استقلال و پیکان در ورزشگاه دستگردی برگزار خواهند کرد. این دیدار یک بهمن برگزار نشد و دلیل آن ابتلای بیش از حد مجاز بازیکنان استقلال به ویروس کرونا بود. جلسه هماهنگی پیش از بازی و نشست خبری مجتبی حسینی سرمربی پیکان برگزار شد اما مسابقه لغو شد تا ۱۹ بهمن زمان برگزاری باشد.


استقلال در مرحله قبلی برابر نود ارومیه تا آستانه حذف پیش رفت اما آرمان رمضانی در آخرین لحظات گل تساوی را به ثمر رساند و در ضربات پنالتی مجوز صعود را دریافت کرد. آبی‌پوشان که صدرنشین لیگ برتر هستند دیگر حریفی را دست‌کم نخواهد گرفت به‌خصوص اینکه پیکان در لیگ برتر نتایج خوبی گرفته و در رتبه ششم ایستاده است. خودروسازان برای آنکه حریف استقلال شوند از سد قشقایی شیراز گذشتند و اگرچه در لیگ برتر ۳ بر صفر مغلوب آبی‌ها شدند اما این بار هدفی جز کسب پیروزی ندارند تا در جمع هشت تیم برتر جامم حذفی قرار بگیرند. حذف سپاهان و فولاد خوزستان بیانگر آن است پیکان هم می‌تواند یکی دیگر از تیم‌های مطرح را از گردونه رقابت‌ها خارج کند.


فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از مسابقه با پیکان، از موضعی که برابر دراگان اسکوچیچ گرفته بود عقب‌نشینی کرد و با اعتراف به اشتباه خود در نشست خبری پس از دیدار با هوادار، سعی در دور کردن حاشیه از تیمش کرد. سرمربی استقلال به دلیل بازی نکردن سیاوش یزدانی در دیدار تیم ملی ایران برابر امارات از سرمربی کروات تیم ملی عذرخواهی کرد تا شاگردانش را بدون مسئله خاصی آماده بازی در جام حذفی کند. مجیدی به خوبی می‌داند برتری در لیگ برتر برابر پیکان به آمارها پیوسته و دیدار امروز داستانی مجزا دارد. در سمت مقابل مجتبی حسینی هم تلاش خواهد کرد تا با ارائه بازی بسته و دل بستن به ضد حملات از سد آبی‌پوشان بگذرد.




بیشتر بخوانید:





دو تیم پیش از این ۳۳ بازی برابر یکدیگر برگزار کرده‌اند و ۱۷ مرتبه آبی‌پوشان برنده شده‌اند. سهم پیکان ۶ بار پیروزی بوده و ۱۰ بازی با تساوی به پایان رسیده است. آخرین تقابل دو تیم در لیگ برتر و جام حذفی با برتری استقلال به پایان رسیده و روی کاغذ هم بخت برتری این تیم از خودروسازان بیشتر خواهد بوده اما دور از انتظار نیست پیکان که چندین فصل در شکست آبی‌ها ناکام بوده، این بار برخلاف توقع بسیاری از علاقه‌مندان عمل کند و استقلال را مغلوب کند. هر چند در نشست خبری پیش از بازی مجتبی حسینی اعلام کرد جدایی برخی بازیکنان را به خاطر مشکلات مالی باشگاه، بازی را برای تیمش سخت کرده است. او استقلال را به دلیل بازی مقابل هوادار در شرایط مسابقه دانست و تیمش را به خاطر برگزار نکردن مسابقه در دو هفته گذشته در شرایط سختی توصیف کرد. هر چند شاگردانش مسابقه دوستانه‌ای با پرسپولیس برگزار کرده بودند. با این حال تیم او از پیش بازنده نیست و چه بسا موفق به شکست استقلال شود.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته